Wymiana przeguby , drobna pomoc

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Wymiana przeguby , drobna pomoc

Postprzez bioly21 » 13 mar 2013, o 18:23

Wzialem sie dzisiaj za wymiane przegubu zewnetrzengo wszystko zeszlo pieknie ladnie ale problem pojawil sie w zalozeniu nowego przegubu poprostu nie chce wejsc na półoś co dziwne stary zuzyty przegub tez juz na nia nie wchodzi , probowalem na 10 sposobow kilka godzin i nic

mozna go wcisnac tak 1cm a pozniej nie ma szans nie dojdzie do miejsca na ktorym ma byc
zabki na polosce sa w idealnym stanie nie wiem co jest grane

czy w takim wypadku trzeba zabrac sie i odkrecic polos i wymienic na nowa ??
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Wymiana przeguby , drobna pomoc

 

Postprzez prezesik » 13 mar 2013, o 19:05

Przeguby zewnętrzne w VW się zbija i nabija. Na półosi jest taki pierścień, przez który musi przejść przegub. Podczas nabijania przegubu pierścień się ściska i przegub wskakuje. Potem go ręką nie ściągniesz, trzeba zbijać.
Aby nabić przegub zakładasz go na półoś, aby środek był równo z półosią, a następnie młotkiem przez drewniany klocek uderzasz w oś, gdzie nakręcasz potem tą dużą nakrętkę.

tu masz videoporadę:
http://www.youtube.com/watch?v=RTAE-QtjRQk
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez bioly21 » 13 mar 2013, o 21:33

wszystko pieknie ladnie tylko ze u mnie za cholere nawet mlotem nie chce wejsc przegub na swoje miejsce, moze frezy na polosi sa wyrobione i trzeba polos wymienic , ale to juz bede jutro grzebac jak znajde czas, dzieki za wideoporade
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez prezesik » 13 mar 2013, o 22:57

albo kupiłeś przegub od nie tego modelu silnika, może ilość i grubość frezów jest inna.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez bioly21 » 14 mar 2013, o 08:40

sprawdzany byl w sklepie ze starym i jest identyczny , stary tez teraz nie chce wejsc na ta oske nie mam pojecia co to sie moglo stac ,
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez pietrasiak2 » 14 mar 2013, o 09:11

Zatrzask nie blokuje się przypadkiem? Przy wieloklinie wystarczy mały zadzior na obwodzie i będzie problem .Sprawdź to , ale moim zdaniem z pierścieniem (zatrzaskiem ) będzie problem nie zaciska go i nie wchodzi na średnicy :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez bioly21 » 14 mar 2013, o 14:00

problem jest taki ze nawet bez zatrzasku przegub nie wchodzi od rana sie z tym silowalem i mam dosc , biore przegub jade na szrot szukac poloski do ktorej przegob bedzie wchodzic bez kombinacji

[ Dodano: 2013-03-16, 17:12 ]
no i okazalo sie ze polos byla przekrecona , przednie frezy te przed zawleczka byly przestawione o 3mm w porownaniu do frezow dalszych i dlatego przegub nie chcial wejsc

magik spilowal przednie frezy tak zeby przegub wchodzil ale dla wlasnego bezpieczenstwa kupilem uzywana polos i wymienilem

temat do zakmniecia
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez darek658 » 17 gru 2013, o 21:56

Mam takie pytanko, do czego służy ten gumowy krążek na zdjęciu obok ręki?
http://obrazki.elektroda.net/42_1251438942.jpg
darek658
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19 cze 2011, o 22:18
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Sparky » 17 gru 2013, o 21:58

Jest to przeciw waga czy jakoś tak się to nazywa.
Avatar użytkownika
Sparky
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 26 lut 2013, o 18:58
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Postprzez darek658 » 17 gru 2013, o 22:00

A jeśli jest to popękane to należy to wymienić? Da się w ogóle? Ile kosztuje ten element?
darek658
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 19 cze 2011, o 22:18
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pietrasiak2 » 18 gru 2013, o 08:14

To jest tłumik wibracji (przeciwwaga) i jest na dłuższej półosi , nie każdy model to ma guma ta jest oblana na półosi i jest niewymienna z tego co wiem :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez pablomed » 19 gru 2013, o 01:06

Jest to masa równoważąca ciężar obu półosi. Jeśli jest obluzowana to ją po prostu przetnij i wywal , jest to część o znaczeniu tak małym że niema sensu rozbierać półosi tylko po to żeby ja sprawną (oczywiście ze szrotu braną) zakładać. Można to kiedyś zrobić przy okazji zmiany przegubów
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - - skup aut Jabłonna



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości