Wymiana tulei wahacza przedniego.

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Wymiana tulei wahacza przedniego.

Postprzez Staury » 5 gru 2011, o 13:10

Będę zabierał się za wymianę tulei wahaczy przód. Proszę o rady
Jakie macie dla mnie porady co robić czego nie robić.
Jak najlepiej to zrobić, kiedy dokręcać jak włożyć tuleje itp.
Chodzi mi konkretnie o wymianę tych rzeczy

2.jpg
2.jpg (18.58 KiB) Przeglądane 2910 razy


Od czego są te jakby metalowe rurki, jak wymienić te gumy w kształcie walca, na jaką głębokość wciskać tuleję itp
Będę wymieniał też łączniki stabilizatora, ale z tym to chyba problemu nie ma, co?
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Wymiana tulei wahacza przedniego.

 

Postprzez Golfik1986 » 5 gru 2011, o 20:58

rurki wchodza w tulejke w srodek ta okragla i pozniej przychodzi sruba mocujaca. na tulejce od febiego masz strzalke simerblocku ta strzalka ustawiasz wzgledem kropki ktora jest na wahaczu i w taki sposob ja wbijasz z tego co wyczytalem tak zrobilem u siebie i cos jest nie halo poniewaz mechanik stwierdzil ze tuleje sa zle zalozone, poczekamy az ktos tu jeszcze cos podpowie. sworznie masz na 3 srubki wykrecasz zdejmujesz blaszke zakrecasz nowymi srubami sa w zestawie i final. koncowki drazkow jak nie zapieczone ida w 5min. francuzem przytrzymujesz drazek drugim wykrecasz koncowke i po zawodach. u mnie ta druga tulejki byly zapieczone zanim je wybilem tragedia. nowe wzialem posmarowalem tawotem wahacz na imadlo z taka rurka pusta w srodku ktora wciskala i sama wskakuje. te tulejki musza wyskoczyc od dolu tak jak u gory tzn kolniezyk musi wystawac na gorze i na dole, przyjrzyj sie jak stare beda zamontowane
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez KillerBlack » 5 gru 2011, o 20:59

Te metalowe rurki sa to tzw. zabezpieczenia sprezynujace czy jakos tak. PO Wcisniecu duzej tuleji przedniej wkładas zja w środek i potem wkrecasz srube. Musisz wcisnac na taka głebokosc zeby przeszła i z 2 stron wystawała tak samo. Potrzebne do tego Ci bedzie imadło albo rozpierak zeby wcisnac tuleje w wachacz, i mozesz nasmarowac tuleje jakims smarem zeby lepiej weszły.
Avatar użytkownika
KillerBlack
Gaduła
 
Posty: 648
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 22:01
Lokalizacja: ŁdZ

Postprzez Staury » 5 gru 2011, o 21:17

Czyli ta metalowa rurka wchodzi w ten gumowy wałek, który jest z przodu wahacza.
Jak wymienić te gumowe wałki, łatwo wychodzą i wciskam nowe?

Tuleje tylne te gumowo aluminowe, wciskam tak zeby z jednej i drugiej strony wahacza wystawały tyle samo, tak ? A w jakim kierunku je wcisnać bo wiem że to ma znaczenie ?

Sprawa dokręcania... Na podniesionym przykręcam aby przykręcić, a dokręcić na amen mam jak samochód będzie opuszczony i będzie stał na ziemi ?


Nie mogę się sugerować moimi starymi, bo były wymieniane 3 miechy temu i gumy są pourywane, wahacz opiera się o ławę. Więc mechanik musiał je źle założyć skoro po tak krótkim czasie aż tak się rozwaliły....

Z wymianą łącznika stabilizatora jest jakiś problem? Bo ta sprawa nie wygląda jak by była jakaś trudna :)
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Postprzez Golfik1986 » 5 gru 2011, o 22:00

metalowa rurka wchodzi w simebrolcki czyli to http://www.google.pl/imgres?q=simerbloc ... 32&bih=623
po wlozeniu wahacza do auta przed wkreceniem sruby w ta tuleje wkladasz ta rurke zginasz ja lekka palcem zeby weszla w srodek. na tej tulejce jest strzalka ktora musi sie pokrywac z kropka tzn taki wglebieniem na wahaczau. wszedzie tak jest napisane takze nie wiem co za lipe u siebie odwalilem czekam caly czas zeby mnie ktos poprawil albo cos dopowiedzial
druga tuleja czyli ta http://www.google.pl/imgres?q=simerbloc ... 32&bih=623
wciskasz ja na imadla tak zeby z gory i z dolu bylo rowno widac te kolniezyki

wahacz na podnosniku dokrecasz wstepnie spuszczasz na kola i wtedy do oporu.
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez KillerBlack » 5 gru 2011, o 22:25

A i generalnie jak juz sie bierzesz za to , niekupuj najtanszych tuleji tylko troche lepsze, i tak jak pisze Golfik1986 musisz włozyc tak zeby znaczi z z tej tuleji pokrywały sie ze znaczkami na wachaczu bo ma to duze znaczenie na zachowanie zawieszenia.
Avatar użytkownika
KillerBlack
Gaduła
 
Posty: 648
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 22:01
Lokalizacja: ŁdZ

Postprzez Staury » 5 gru 2011, o 22:56

No ok, ale jeszcze jedna rzecz, jak tuleja ma grubośc np 3 cm a wahacz np 1,5cm, to rozumiem ze tuleja ma wystawać po równo, czy np po 0,75 cm od dołu wahacza i góry wahacza. Innymi słowy wahacz ma być na środku tulei, czy wciskam ją tak żeby jedna krawędz była równo z krawędzią wahacza, a z drugiej strony wystawało więcej.

Dla objasnienia dodaję obrazek :hyhy: na moją logikę wypada opcja pierwsza że wahacz jest na srodku tulei, ale wolę się upewnić ;)
czarny prostokąt to wahacz :D

[ Dodano: 2011-12-05, 22:06 ]
A ite rurki na pewno są w tą tylną tuleję? Ja chciałem je włożyć w tą przednią walcowatą gumową :)
Na pewno w dużą ?
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Postprzez KillerBlack » 6 gru 2011, o 10:28

Obrazek pierwszy. Te rurki wkładasz w te duze okragłe tuleje z metalowym kołniezem, nie w ta mała gumowa.
Avatar użytkownika
KillerBlack
Gaduła
 
Posty: 648
Dołączył(a): 28 kwi 2011, o 22:01
Lokalizacja: ŁdZ

Postprzez janek1350 » 6 gru 2011, o 19:00

Tylko uwazaj na sruby mocyjące wachacz do sanek często sie urywają w połowie miałem juz takie dwa przypadki w mk3 jak robiłem :-/
Avatar użytkownika
janek1350
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 21:22
Lokalizacja: tarnowo podgórne

Postprzez Golfik1986 » 6 gru 2011, o 21:44

bo sa 2 rodzaje tych simerblockow jedna ma kołnierz druga nie




i ta druga przy wbijaniu zatrzymuje sie na tym kolnierzyku
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Staury » 6 gru 2011, o 21:49

Dzisiaj przyszły, wszystko febi, nie mają kołnierza... ale są fajne sztywne :)
Włożę w to zawieszenie całe serce prz pracy, bo mnie krew jasna zalewa jak mi coś stuka :D
Stąd ten temat, chcę zrobić wszystko jak najlepiej...
Dzieki za odpowiedzi pozdrawiam :)



Aaaa co robić jak urwę śrubę ?? :D
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Postprzez Golfik1986 » 6 gru 2011, o 21:53

jak to co :-D male wiertelko punktak i jechana albo rozwiercanie
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

- - - Moto-Pasjonat.pl



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 21 gości