Wymiana tulejek - przedni wahacz

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Wymiana tulejek - przedni wahacz

Postprzez Prezes124 » 5 kwi 2009, o 20:05

Witam,

Czy zabierał się ktoś za przedni wahacz? Szukałem, szukałem i tylko tył znalazłem :).Tył to już kumam co i jak ale jak jest z przodem? W warunkach domowych da się? Idzie mniej więcej jak na belce tylnej (trudność)? Dajcie jakieś info, poradę. Dzięki wielkie z góry...
Prezes124
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 17:21
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Wymiana tulejek - przedni wahacz

 

Postprzez Stealth » 5 kwi 2009, o 20:58

Powiem Ci, że ja za to się nie zabierałbym w domu. Lepiej niech warsztat to robi. Najtrudniejsza sprawa to odkręcenie śruby mocującej wahacz z poprzeczką (sankami)- bez pneumata się raczej nie obejdzie. U mnie była tak zapieczona że pękła w połowie i musieli sanki rozcinać boszem żeby się do nakrętki dostać. Wymiana gum - musisz mieć imadło żeby je wypchać i wepchać nowe (na wcisk). Z tylną belką jest znacznie trudniej. W przednim wahaczu to masz dwie tuleje, końcówkę wahacza, a potem gumy na stabilizatorze i na jego końcówkach oraz końcówka drążka kierowniczego. Ale drogo to nie kosztuje i lepiej zrobić w warsztacie no chyba że masz dobry domowy warsztacik z dobrymi narzędziami.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez Repsol » 5 kwi 2009, o 21:46

Jeżeli masz trochę pojęcia o mechanice i trochę oleju w głowie to napewno sobie z tym poradzisz ;-)

Zawias z przodu w MkIII jest o wiele łatwiejszy do naprawy niż tylna belka.

Ja kilka tygodni temu robiłem to u siebie i nie miałem z tym większych problemów. Żadna szlifierka kątowa i żaden pneumatyk nie był mi potrzebny, ale oczywiście bez dobrego sporego imadła się nie obejdzie przy wciskaniu tulej.

Jeżeli masz jakieś pytania to pytaj śmiało, chętnie Ci pomogę swoją radą ;-)
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Stealth » 6 kwi 2009, o 08:51

Z tym pneumatem to różnie - czasem trzeba jak nie masz dobrych i wytrzymałych kluczy żeby odkręcić zapieczone śruby. Ja nie zabierałem się za to bo i tak oprócz wymiany tulei w wahaczach miałem całą zawiechę do wymiany, a co się z tym związało - ustawianie geometrii i zbieżności - a tego sam sobie na pewno nie zrobisz.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez Prezes124 » 7 kwi 2009, o 18:10

No ja mam właśnie cały zawias do wymiany więc chyba faktycznie nie będę się zabierał sam...
A jeszcze jedno. Jeżeli łapię za tylne koło i szarpię z góry na dół i jest luz, stuki to znaczy że tuleje, prawda? Słyszałem, że jak są luzy szarpiąc na boki to łożyska :). Co myślicie?
Prezes124
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 17:21
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Postprzez Stealth » 7 kwi 2009, o 18:14

Belka na sprawnych gumach powinna sprężynować bez stuków, a koło jak ma luzy, gdy szarpiesz nim na boki to faktycznie jest wtedy luz na łożyskach. Albo wystarczy tylko dokręcić nakrętkę albo jeżeli słyszysz szum - wymienić łożyska. Na koło tylne są po dwa - mniejsze i większe.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez Repsol » 7 kwi 2009, o 19:57

Skoro rękoma wyczuwasz luz na kole ze stukami to raczej na 95% winę za to ponoszą łożyska.
Luz na tulejach tylnej belki powinieneś usłyszeć zazwyczaj przy małych prędkościach na dużych wyrwach, progach, krawężnikach itp. itd. ;-)

Jeżeli szykujesz się na wymianę kompletnego zawieszenia, to proponuję Ci abyś składał wszystko na firmie FEBI lub LEMFORDER. Ewentualnie końcówki drążków i sworznie możesz zakupić z firmy TRW bo też są godne polecenia.

Co do łożysk, polecam SKF-y (ok. 80zł na dwa tylne koła). Poprawnie zamontowane i wyregulowane posłużą Ci naprawdę na bardzo długi okres czasu.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez Stealth » 7 kwi 2009, o 20:04

FAG też można polecić. Sam takie kupuję.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez Prezes124 » 8 kwi 2009, o 13:08

Dzięki Panowie. Punkty dodane. W razie "W" odezwę się jeszcze. Pozdrawiam
Prezes124
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 17:21
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Postprzez Artur8120 » 10 lut 2011, o 21:12

Repsol, cześc jestem nowy na forum mam wielki problem ponieważ zakupiłem cały komplet gum do wahacza przedniego firmy SWAG i po włożeniu śrub w te gumki z metalowa tulejka zauważyłem spory luz a mianowicie tulejka pozima ma wymiar 12,6mm a śruba do niej 11,2mm, tulejka pionowa ma wymiar 17,7mm a sruba 11,2 . Nie wiem czy to normalne czy moze są inne średnice tych tulei a może śruby są nie orginalne. Mój golf to 1,9 tdi 90koni silnik 1Z. Aha zauważyłem twoja wypowiedz i wydaje mi sie że jestes osobą kompetentna i konkretna w swoich wypowiedziach
Artur8120
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:07
Lokalizacja: Matiaszów

Postprzez pawelek03576 » 10 lut 2011, o 21:19

Artur8120, wszystko jest ok tylko wahacz należy dokręcać jak samochód stoi na kołach inaczej tuleje szybko się zużyją
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez Artur8120 » 10 lut 2011, o 21:57

A średnica tulei w stosunku do średnicy śruby to nie za duży luz. Czy to normalne
Artur8120
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 14 lut 2010, o 17:07
Lokalizacja: Matiaszów

Następna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości