wymiana tulejek tylnej belki

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Postprzez SotoM » 28 paź 2008, o 01:08

no cóż...300zł nic dziwnego. to nie wymiana tulejek w wahaczu przednim tylko tuleje belki...uwierzcie mi panowie to nie jest proste i za fajna robota.trzeba sie z tym trochę n*****ć (inaczej tego nie określe) aby to zrobić. rdza i syf lata eksploatacji swoje robi... z tego co wiem jak sie ma specjalny przyrząd który jakaś tam firma zrobiła własnie tylko do tych tuleji to ponoc robota jest fajna, poprostu, bajka.ale tak.... naprawdę...ja robiłem tuleje u siebie sobie sam i naprawde masakra...do tego jeszcze jak sie chce zrobić dla siebie to sie robi porządnie. wszystko sie czyści smaruje zeby to fafało długi czas... po za tym cennik jest różny zależy od województwa. miasta itd...w sz-nie taka impra kosztuje 300 do 350zł.po znajomosci sie robi za 250zł i to nie chetnie.z koleji koleś który ma warsztat i mieszka niedaleko sz-na kroi normalnie 250zł a znajomemu robni to za 150-200zł.tuleje tylnej belki to jest moim zdaniem najgorsza rzecz w zawieszeniu do zrobienia w golfie... cieszcie sie to jest takie rozwiazanie a nie jak we francuzach ze belka jest na drążkach skretnych tam naprawa jest masakryczna.lepiej sie opłaca kupic druga belkę na szrocie niz stara naprawiac...
Ostatnio edytowano 28 paź 2008, o 08:23 przez SotoM, łącznie edytowano 1 raz
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Jarull » 28 paź 2008, o 22:59

fakt robota przerabana ale moim zdaniem 300 zeta to lekka przesada jak juz pisałem. mechanik w piastowie robi to za 120 zeta a kolega z pracy za symboliczne piwo
Avatar użytkownika
Jarull
Czytacz
 
Posty: 102
Dołączył(a): 20 gru 2007, o 22:33
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez Nowal » 30 paź 2008, o 00:28

w przyszłym tyg wymieniam tujeke. Kupiłem 2szt FEBI i dorobiłem sobie narzędzie do wprasowania tulei . Cos na wzór tego dco sprzedają za 200zł. Napisze jak mi poszło jak wymienie
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez DaMek » 30 paź 2008, o 16:33

Nowal napisał(a):w przyszłym tyg wymieniam tujeke. Kupiłem 2szt FEBI i dorobiłem sobie narzędzie do wprasowania tulei . Cos na wzór tego dco sprzedają za 200zł. Napisze jak mi poszło jak wymienie

Zapodaj dokładne foto tego narzędzia kolego, niech inni skorzystają :hyhy:
::s:c:h:w:a:r:z::mk:I:I:I::
Avatar użytkownika
DaMek
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 19 wrz 2007, o 13:19
Lokalizacja: Wybrzeże

Postprzez SotoM » 30 paź 2008, o 17:21

Nowal napisał(a):w przyszłym tyg wymieniam tujeke. Kupiłem 2szt FEBI i dorobiłem sobie narzędzie do wprasowania tulei . Cos na wzór tego dco sprzedają za 200zł. Napisze jak mi poszło jak wymienie

tylko jak bedziesz skręcał śruby od tuleji to postaw auto na kołach i dopiero mocno dokręć śruby główne bo inaczeju te tuleje ci krutko posłużą... ciekawe czy nie bedziesz miał problemu z korektorem siły hamowania. bo wątpie abyś odkręcił go od belki... i wtedy trzeba okrecać przewody od niego ,wyjac belke uciąć szliferką z całym ramieniem i wtedy odkręcisz lewą tuleje.no i potem to spowrotem przyspawać...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pilot82 » 30 paź 2008, o 18:42

Dołącze sie do tematu :) Wymieniłem tuleje - i korektor siły hamowania...i mechanik wziął za to całe 150 zł :) za wymiane tulejek mówił że nawet 100 zł nie bierze - a kupe roboty miał z korektorem .Pisze dlatego że jak wyczytałem że trzysta zł biorą to sie przeraziłem :-o Teraz już mi nic nie stuka :mrgreen:
pilot82
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 14 paź 2008, o 03:19
Lokalizacja: jasło

Postprzez Nowal » 30 paź 2008, o 21:37

Dam wam fotki jak sprawdze działanie, ale powinno byc ok :)

SotoM, Dzięki za rade tak zrobie. Z korektorem to od dawna mam problem bo mi stuka i tak czy tak msuze go naprawić. Byle się dało odkręcić przewody, korektor mam zamiar kupić nowy tzn uzywany :D
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez DaMek » 7 lis 2008, o 08:50

Nowal napisał(a):Dam wam fotki jak sprawdze działanie, ale powinno byc ok :)


i jak tam kolego dałeś rade???
::s:c:h:w:a:r:z::mk:I:I:I::
Avatar użytkownika
DaMek
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 19 wrz 2007, o 13:19
Lokalizacja: Wybrzeże

Postprzez Nowal » 7 lis 2008, o 11:30

niestety jeszcze nie zrobilem tego bo nie mam czasu. W ten długi weekend bede robił. Jak bede w garazu to zrobie wam fotke tego "urządzenia" a jak działa to powiem po operacji
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez DaMek » 7 lis 2008, o 14:01

Nowal napisał(a):niestety jeszcze nie zrobilem tego bo nie mam czasu. W ten długi weekend bede robił. Jak bede w garazu to zrobie wam fotke tego "urządzenia" a jak działa to powiem po operacji

to fajnie, bo ja zamierzam wymieniać w poniedziałek i też bym sobie takie "urzadzenie" sprawił, tylko nie wiem jak to wygląda :cry:
::s:c:h:w:a:r:z::mk:I:I:I::
Avatar użytkownika
DaMek
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 19 wrz 2007, o 13:19
Lokalizacja: Wybrzeże

Postprzez Groch367 » 11 lis 2008, o 00:08

no wlasnie i niech kolega krok po kroku opisze co robil ;-)
WSZYSCY MAJĄ GOLFA MAM I JA
Avatar użytkownika
Groch367
Badacz tematu
 
Posty: 301
Dołączył(a): 21 wrz 2007, o 21:14
Lokalizacja: Paczków/Wrocław

Postprzez Nowal » 11 lis 2008, o 14:50

Tuleje wymienione :) sprzęt zadziałał i było by idealnie gdyby śruba nie była spawana ale nie mogłem dostać dłuższej o większej twardości. Jedna strona psozła bez problemu a z drugiej sruba pękła w połowie :) naszczescie miałem jeszcz epręt gwintowany, co prawda twardosc 5,8 ale wystarczył i weszło na swoje miejsce. Mam zamiar napsiać poradnik jak to wymienić, tymczasem zdjęcia urządzenia

Ten patent słuzy to wciskania tuleji na głębokość otworu
Obrazek
A tu jest dołozona stożkowa tuleja która pozwala nam wcisnąć tuleje do końca czyli ok 1cm poza otwór
Obrazek
Tak wyląda założona tuleja
Obrazek

Największy problem miałem z odkręceniem korektora ale i tak był zepsuty więc ni emusiałem sie martwić o uszkodzenie, ni echciałem tylko obcinac go razem z blachą bo pozniej miałbym problem z dospawaniem (trudny dostęp) Czekam na nowy korektor i przykręce do normalną śrubą na wylot z podkładkami, zeby do natępnej wymiany znowu się nie zapiekły. Przy okazji wymienie 2 przewody hamulcowe bo były strasznie skorodowane . W czasie oczekiwania na korektor zajmę się małymi ogniskami rdzy na podwoziu w miejscu gumowych korków.

Powodzenia w wymianie
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

cron