Wymiana tuleji met-gum w belce: dla mechanika czy amatora?

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Wymiana tuleji met-gum w belce: dla mechanika czy amatora?

Postprzez Lester S. » 3 paź 2008, o 16:25

Witam. Mam następujący problem. Do wymiany kwalifikują się tuleje metalowo gumowe w belce tylnej.
Moje pytanie brzmi: czy amator z pomocą książki WKiŁ poradzi sobie z tym, czy raczej to zadanie dla mechanika dysponującego odpowiednim "sprzetem" (jeśli wogóle potrzeba jakiegoś specjalnego sprzętu).
Znalazłem auto, które będę nie tylko szanował, będę je wielbił :)
Avatar użytkownika
Lester S.
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 11 lip 2008, o 15:31
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana tuleji met-gum w belce: dla mechanika czy amatora?

 

Postprzez Rekin » 3 paź 2008, o 16:50

mozna to zrobic samemu lecz jest troszke zabawy potrzeba ci bedzie prasa zeby wcisnas potem te nowe gumy samemu mozna to zrobic imadlem lecz nie polecam robic tego samemu duzo zachodu i do tego moze cos sie nie udac ;-)
Rekin
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 1 kwi 2008, o 08:53
Lokalizacja: 100lica

Postprzez pablomed » 3 paź 2008, o 16:51

Lester S. napisał(a):czy amator z pomocą książki WKiŁ poradzi sobie z tym
nie
robota jest raczej dla "kowala". Można to zrobić opuszczając belkę, czyli bez kanału ale trzeba mieć jakieś kobyłki, trzeba mieć porządną wiertarkę do wywiercenia gumy z tulei i piłkę do metalu dla wycięcia starych tulei bo bardzo ciężko je wyjąć po dobroci. Niektórzy używają palnika. Potem dla wciśnięcia nowych tulei trzeba sobie zrobić "wciskacz" z kawałka blachy i porządnej śróby. Bez dostępu do takich narzędzi ne berz się za to sam bo nie warto.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez SotoM » 4 paź 2008, o 12:13

pablomed, ma rację. ciezko było by "amatorowi" to zrobic. ja osobiście robiłem sam to u siebie.wybic tuleje to jeszcze nie jest aż tak tragicznie ale je włozyć bez pracy albo przyządu to jest to jest to masakra...trakże ja proponuje aby samemu sobie kupić tuleje,pojechac do warsztatu zostawić auto i żeby to zrobili. rozumiem ze ta impreza-robocizna kasają od 250 -350zł. bo nie jest to fajna robota.ale lepiej mieć to zrobione jak należy i byc mysli ze pojeździ to przez bardzo dłuki czas.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości

cron