Wymiana zawieszenia - kąty, zbieżność, geometria

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Wymiana zawieszenia - kąty, zbieżność, geometria

Postprzez pavvelll » 18 mar 2011, o 09:39

Czy po wymianie wszystkich amortyzatorów muszę ustawić kąty/zbieżność? W internecie panują różne opinie na ten temat.
Avatar użytkownika
pavvelll
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 lis 2008, o 18:27
Lokalizacja: dolnyslask, Ząbkowice Śl.

Wymiana zawieszenia - kąty, zbieżność, geometria

 

Postprzez marcinkoz2910 » 18 mar 2011, o 10:27

pavvelll, musisz bo nie da się ustawić tego ręczne

a jak nie ustawisz to za jakiś czas zobaczysz że ścinają Ci się opony

a poza tym będziesz na pewno czuł że auto ucieka Ci na boki lub źle się prowadzi
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pavvelll » 18 mar 2011, o 14:27

A czy kąty też się rozregulują? Nie będę ruszał drążków kierowniczych.
Avatar użytkownika
pavvelll
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 lis 2008, o 18:27
Lokalizacja: dolnyslask, Ząbkowice Śl.

Postprzez PiJey88 » 18 mar 2011, o 16:37

pavvelll, głównie kąty ustawiasz, zbieżność się nie zmieni jeśli nie ruszasz drążków kierowniczych. można ustawić samemu, ale warto by laserowo ustawili w warsztacie.
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marcinkoz2910 » 19 mar 2011, o 15:41

pavvelll napisał(a):A czy kąty też się rozregulują?
no właśnie jak wymieniasz amorki to tracisz właśnie kąty

a zbieżność raczej zostanie nie naruszona ale lepiej sprawdzić tak jak PiJey88, pisał
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Jafcyk » 23 mar 2011, o 23:46

dołączę się bo mam zamiar wymienić amorki z tyłu ( tzn muszę :dontgetit: ) Czy po wymianie z tylu tez trzeba ustawiać zbieżność?
Avatar użytkownika
Jafcyk
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 22:13
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Ramze$ » 24 mar 2011, o 12:16

Zbieżność z tyłu nie jest regulowana, można jedynie ją sprawdzić. Jeśli jest nieprawidłowa to winą jest element tylnego zawieszenia który jest do wymiany. Jeśli tuleje belki masz zdrowe, to zbieżność powinna być ok po wymianie amorów.
Avatar użytkownika
Ramze$
Czytacz
 
Posty: 112
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 15:22
Lokalizacja: Ełk [NEL]

Postprzez ukashz » 27 mar 2011, o 11:33

Jedź do porządnego zakładu . Ja pojechałem do gościa co był dobry ale zrobił się leniwy . I geometria jest fatalna auto wyrywa na boki szarpie przy nierównościach. Czekam tylko aż zima odpuści do wymiany przegubu i łączników stabilizatora i jadę tylko tam gdzie mają o tym pojęcie.
Przy obniżonym zawieszeniu to jest chyba trudniejsze do ustawienia
Avatar użytkownika
ukashz
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26 lip 2009, o 09:02
Lokalizacja: Śląsk


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości

cron