Wymiana zawieszenia

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Wymiana zawieszenia

Postprzez marcin85 » 25 maja 2010, o 16:23

Witam planuje wymienić u siebie całe zawieszenie i przy okazji kilka innych rzeczy i teraz pytanie co i jakie firmy planuje wymienić tak:
2x sworznie
2x tuleje tylne wahaczy przednich
2x tuleje przednie wahaczy przednich
drążki kierownicze przy okazji
amortyzatory przód
amortyzatory tył
sprężyny przód
sprężyny tył

i pytanie co jeszcze wypada wymienić jakieś poduszki i odboje z tego co wiem, jakich firm myślałem żeby wszystko założyć lemfordera albo febi bilstein a amorki monroe ale nie jestem do końca pewny czytam po forum i różne polecacie ( nie wiem też czy gazowe czy olejowe ) więc jakie wstawić ?? nie potrzebuje żadnego sportowego i regulowanego zawieszenia, ale normalne i dobre jakościowo może nie najlepsze jakie da radę wstawić ale tez nie jakiś syf za parę złotych no i sprężyny to nie wiem już kompletnie jakie czy coś pominąłem z części które wymienić przy kompletnej wymianie zawieszenia?? może ktoś ma jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę na allegro i by linka do niego podał albo do jakichś aukcji od kogo kupował i jest zadowolony aha silnik to 1.9 sdi dzięki za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam
marcin85
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9 lis 2009, o 12:30
Lokalizacja: łódź

Wymiana zawieszenia

 

Postprzez Goral1985 » 25 maja 2010, o 17:05

co do firmy to obie polecam!!! sam zalozylem u siebie niedawno Febi i jestem jak na razie zadowolony!!! Amorki to juz zalezy od komfortu!!!! olejowe sa duzo wygodniejsze,gazowe twardsze ;-) ale za to gazowe dluzej wytrzymuja. A jakiej firmy to juz zalezy od twojego portfela!!!! Monroe to dobra firma!!!!!
A jezeli wymieniasz amorki to radze wymienic poduszke amortyzatora i nowe oslony i odboje amorkow :-)
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez Repsol » 25 maja 2010, o 19:57

marcin85, zawieszenie polecam Ci takie i żadne inne:

- sworznie + tuleje poziome i pionowe firmy LEMFORDER
-końcówki drążków firma TRW
-tuleje tylnej belki LEMFORDER

Ewentualnie możesz tak jak sam wspominasz Lema zastąpić FEBI-m, ale nie rób tego ;-) Końcówki koniecznie TRW.

Jeżeli chodzi o amory i spręzynami poleciłbym Ci dwie opcje:

-Amortyzatory BILSTEIN + sprężyny LESJOFORS (to jest opcja droższa-najwyższy poziom)

-Amortyzatory KYB + sprężyny KYB (opcja trochę tańsza-poziom równie bardzo wysoki)

Do tego oslony i odboje (tzw. bałwanki ;-) ) np. Febi + mozliwe że będziesz musial kupić górne miski bo lubią przerdzewieć (szczególnie tył) i poduszki (ale to zobaczysz jak rozbierzesz w jakim jest stanie)

Amortyzatory kupuj olejowe, nawet się nie czaj. Monroe odpuść bo to syf.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez marcin85 » 26 maja 2010, o 09:25

czyli zdania podzielone dzięki bardzo za odpowiedzi zobaczymy co jeszcze ktoś dopisze póki co planuje najwcześniej ogarniać temat w przyszłym tygodniu także mam jeszcze trochę czasu na wybranie części aha i o co chodzi z tymi miskami bo nie zrozumiałem
marcin85
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9 lis 2009, o 12:30
Lokalizacja: łódź

Postprzez Repsol » 26 maja 2010, o 10:42

marcin85 napisał(a):aha i o co chodzi z tymi miskami bo nie zrozumiałem


To jest coś takiego:

http://www.allegro.pl/item1019958607_mi ... _nowa.html

Zweryfikujesz stan tej części jak wszystko rozmontujesz. Czasami jest cienkie jak żyletka i nie ma sensu skladać na czymś takim.

Jeszcze odnośnie amortyzatorów to zwróć uwagę jakie kupujesz bo były dwa rodzaje. Do osi zwykłej oraz do osi plus. chyba tylko przód się różnił.

Do roku produkcji 08.1994 była os standardowa, a od 09.1994 była juz oś plus.
[shadow=red] Sprzedam 2 x Kawa ZX-6R, 2001r oraz 2004r (636 na wtrysku) [/shadow] Sprzęty w nienagannej kondycji... Więcej info na PW.
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez macQ » 26 maja 2010, o 14:36

nie ma czegos takiego jak amortyzatory gazowe tylko gazowo-olejowe :cisza:
golf jest bogiem,
astra wrogiem. :P

!!~~VW~~!!
macQ
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 18 cze 2008, o 14:15
Lokalizacja: Rzepin /Szczecin

Postprzez Lucas » 26 maja 2010, o 15:00

macQ mi sie zdawało że sa olejowe, olejowo gazowe i gazowe. Nawet sprawdziłem dla rozwiania watpliwosci i znalazłem potwierdzenie tej tezy: http://www.autolab.pl/artykuly/amortyza ... art-6.html

4 akapit:
• jednorurowe (tzw. wysokociśnieniowe gazowe)
• dwururowe (olejowe, lub olejowo-gazowe)

marcin85 nie wiem jak z wszystkimi częściami które chcesz wymienić ale z czystym sumieniem moge Ci polecić amory KYB. Nie tak dawno wymieniałem na takie właśnie i złego słowa nie powiem. Założyłem olejowe. Nie drogie a jakościowo bardzo dobre. Co do Monroe tak jak pisze Repsol nie polecam. Słyszałem wiele nie pochlebnych opinii o nich, kiedyś może były dobre...
Avatar użytkownika
Lucas
Badacz tematu
 
Posty: 270
Dołączył(a): 4 maja 2008, o 10:53
Lokalizacja: Dębica

Postprzez macQ » 26 maja 2010, o 18:19

dokładnie masz racje ale właśnie o to chodzi że nigdy cisnienie w cylindrze nie bedzie wyrównywane samym gazem (w tym przypadku azotem) ponieważ powietrze nawet pod cisnieniem jest scisliwe i w celu wyrównania tego tzw. "naddatku" jest stosowany olej (który jak wiadomo z mechaniki płynów nie jest ściśliwy) chodz są od tego wyjątki. dlatego nie ma mozliwosci zastosowania samego czynnika scisliwego (gazu). jak znajde to potwierdze to zalacznikami z ZUTu z napedów hydraulicznych i podstaw hydrauliki.
golf jest bogiem,
astra wrogiem. :P

!!~~VW~~!!
macQ
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 18 cze 2008, o 14:15
Lokalizacja: Rzepin /Szczecin

Postprzez marcin85 » 26 maja 2010, o 23:03

Ok to już mniej więcej mam jakieś rozeznanie teraz czekam na odpowiedz o jednego sprzedawcy czy będzie miał wszystko i zobaczymy jedynie zastanawiam się Bilstein vs Kayabe ale zobaczymy co będzie miał no i sprężyny nie potrzebuje jakichś naprawde konkretnych zwykłę do zwykłej jazdy żadne sportowe itp.
marcin85
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9 lis 2009, o 12:30
Lokalizacja: łódź


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron