Zapieczony gwint

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Zapieczony gwint

Postprzez CacekMKIII » 17 cze 2013, o 12:41

Kupiłem niedawno używany gwint. Właściciel mówił, że jeździł na nim jakiś rok. Nakrętki do regulacji nie chciały puścić, Kolega doradził mi, że smarować płynem hamulcowym. Po dwóch dniach przednie się ruszyły. Tylne jednak dalej się nie ruszają. radzicie dalej smarować i cierpliwie czekać czy coś innego :?:
Wszystko jest kwestią gustu,
a o gustach się nie dyskutuje.

moj-golf/vwozidlo-na-jasnej-stronie-mocy-t60864.html
Avatar użytkownika
CacekMKIII
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 12:40
Lokalizacja: Nowa Sól

Zapieczony gwint

 

Postprzez AdiK__ » 17 cze 2013, o 13:21

w sporej ilości, zostaw na pół godziny po czym ostukaj młotkiem - puści ;) przerabiałem taki temat :)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Balcer » 19 cze 2013, o 23:37

A jak to sie zmrozi i puknie mlotkiem to nie peknie nakretka ?

Ja bym chyba pozostal przy szczotce drucianej i WD-40 popsikac poczyscic kilka razy i ruszy ale KLUCZAMI !
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez Opik » 19 cze 2013, o 23:45

AdiK__ bardzo dobrze prawi, trza go słuchać :ok:

Balcer, ten środek zmrozi tylko rdzę i to na chwilę, co ma niby pęknąć? Poza tym jeśli pęknie po stuknięciu młotkiem to wolę sobie nie wyobrażać co by było na pierwszym większym dołku. Sprawa druga - ja kupując używany gwint bym parę razy zdrowo pieprznął we wszystkie nakrętki. Wolę żeby mi pękła któraś w rękach niż podczas jazdy ;) Tak dla bezpieczeństwa
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 20 cze 2013, o 01:09

Opik napisał(a):AdiK__ bardzo dobrze prawi, trza go słuchać


Zgadza się... Tylko źle to zinterpretowałeś.

Opik napisał(a):Balcer, ten środek zmrozi tylko rdzę i to na chwilę, co ma niby pęknąć? Poza tym jeśli pęknie po stuknięciu młotkiem to wolę sobie nie wyobrażać co by było na pierwszym większym dołku.


Wszytko ok do tego momentu...

Opik napisał(a): Sprawa druga - ja kupując używany gwint bym parę razy zdrowo pieprznął we wszystkie nakrętki. Wolę żeby mi pękła któraś w rękach niż podczas jazdy Tak dla bezpieczeństwa


Gdybyś tak postąpił... to byś z miejsca się z tym 'nowym' nabytkiem pożegnał. Więc z tym młotkiem to raczej z daleka. Tym bardziej od gwintu bodaj drobnozwojnego który znajduje się na kolumnie. ;-)

A teraz do sedna.

CacekMKIII napisał(a):Kupiłem niedawno używany gwint. Właściciel mówił, że jeździł na nim jakiś rok. Nakrętki do regulacji nie chciały puścić, Kolega doradził mi, że smarować płynem hamulcowym. Po dwóch dniach przednie się ruszyły. Tylne jednak dalej się nie ruszają. radzicie dalej smarować i cierpliwie czekać czy coś innego


Różnie ludzie robią... moczą kolumny w ropie, w coli, używają WD40 lub innych specyfików np. Jak AdiK radzi.

Oczyść dokładnie gwint, zamocuj kolumnę w imadle i Kluczem spróbuj ruszyć nakrętki ew wspomóż się przedłużką. Jeśli pójdzie to nic tylko się cieszyć. A jeśli nie... Rozcinaj i poszukaj szpeca który dorobi takie same tyle że z lepszego materiału niż aluminium.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Opik » 20 cze 2013, o 01:49

Paweu_mk3 napisał(a):Gdybyś tak postąpił... to byś z miejsca się z tym 'nowym' nabytkiem pożegnał. Więc z tym młotkiem to raczej z daleka. Tym bardziej od gwintu bodaj drobnozwojnego który znajduje się na kolumnie. ;-)


nie sądzę żeby cokolwiek mu się stało ;) Mniejsze rzeczy w ten sposób były "rozruszane" i jakoś nic im nie jest. Skoro ta nakrętka ma utrzymać sprężynę to nie jest zrobiona z gównolitu, który po uderzeniu z wyczuciem się pokruszy/połamie. Bo ja nie mówię o tłuczeniu 3kg młotem w to przez pół dnia, tylko obstukaniu zwykłym małym młotkiem dookoła ;) I gwint owszem, jak najbardziej drobnozwojowy, tylko weź jeszcze pod uwagę jego średnicę
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 20 cze 2013, o 16:28

Spróbuj Fosolem, polej nakrętki i czekaj, aż wytrawi rdzę. Fosolem w taki sposób rozruszałem wkład zamka klapy. Wrzuciłem go do słoiczka z fosolem to aż się w nim gotowało, ale wszystkie tlenki znikły :) Rdza poszła z pianą do góry.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez jasiu0997 » 20 cze 2013, o 22:21

płaski srubokret do pobijania młotek CX-80 i delikatnie cierpliwie i da rade :) pare dni pomoczyć i wtedy sprzetem podziałać i pojdzie
Mój Concept :serce: moj-golf/vw-mk3-cabrio-concept-by-jasko-t43936.html

<b>"Nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj, pal, ruszaj"</b>
Avatar użytkownika
jasiu0997
Members
 
Posty: 1068
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 00:56
Lokalizacja: Bytów

Postprzez k-m-r1 » 20 cze 2013, o 23:00

Kup nafte wszystko pujdzie
zalej zamocz i może nawet szamtke zalej niech stoi z 24 h

u mnie wszystko puszcza
nie będe radził podgrzewania nakretni bo chyba nie o to chodzi
ale jak wygrzejesz nakretke palnikiem to teżpujdzie

jednak polecam nafte u mnie od zawsze stosuje sie i jest tansze jak WD 40
CX 80 i wszystko inne łacznie z oginalną COCAkolą :D
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez CacekMKIII » 21 cze 2013, o 00:04

Po tygodniu stania w płynie hamulcowym puściły 3 z 4. Wydaje mi się że jeden pierścień był zmieniony. Na pewno nie jest aluminium jak reszta. Może tam zaszły jakieś reakcje i się połączyło. Jeszcze jakieś pomysły?
Wszystko jest kwestią gustu,
a o gustach się nie dyskutuje.

moj-golf/vwozidlo-na-jasnej-stronie-mocy-t60864.html
Avatar użytkownika
CacekMKIII
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 12:40
Lokalizacja: Nowa Sól


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości