zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Re: zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

Postprzez Pro100 » 6 wrz 2015, o 22:42

Na twoim miejscu po prostu dobrał bym odbój odpowiedniej długości, jednak nie pozbywał bym się go zupełnie.
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

 

Re: zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

Postprzez Thorsten » 7 wrz 2015, o 09:20

W takim razie wezmę stare odboje które już raczej się nie nadają ale posłużą jako króliki doświadczalne. Gdy znajdę odpowiednią ich wielkość przytnę nowe. Dzięki wielkie!
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

Postprzez Opik » 7 wrz 2015, o 10:18

Thorsten napisał(a):kruliki


Moderator... :|
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

Postprzez Thorsten » 7 wrz 2015, o 13:12

opik- już poprawione. Daruj mi :D
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

Postprzez rondell » 28 wrz 2015, o 09:11

Witam, możliwe że to pytanie było już wyjaśniane, ale ja jeszcze nie jestem aż tak obeznany w Golfie III, którego posiadam od niedawna :)

Jaka jest różnica pomiędzy springami dla Golfów z roczników 91-94 i 95-97? Mój jest z 95, TDI hatchback. Czy springi TA 60/40 z 91-94 podejdą?
Avatar użytkownika
rondell
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 2 wrz 2015, o 14:56
Rocznik: 1995
Silnik: 1986 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

Postprzez shift00 » 28 wrz 2015, o 13:13

Różnica jest tylko między poduszkami amortyzatora, są "starego typu" gdzie guma i łożysko są razem i "nowego typu" gdzie wspomniane części są osobno. Poza tym wszystko jest tak samo.
Avatar użytkownika
shift00
Gaduła
 
Posty: 799
Dołączył(a): 20 kwi 2014, o 19:29
Rocznik: 96
Silnik: 1.8T++
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

Postprzez Paweu » 29 wrz 2015, o 16:30

shift00 napisał(a):Różnica jest tylko między poduszkami amortyzatora, są "starego typu" gdzie guma i łożysko są razem i "nowego typu" gdzie wspomniane części są osobno. Poza tym wszystko jest tak samo.



Niestety. Różnica jest również w sprężynach.

sprężyny te z przed 94 miały ostatni zwój o szerszej średnicy a te po 94 miały węższy a co po tym szło to miseczka sprężyny górna "dekielki" które nachodzą na sprężynę są inne oraz podpora kolumny resorującej "poduszki" w tej przed jest razem z łożyskiem a ta po jest osobno i inaczej przykręcana.


Zmieniasz poduszkę, dekielek górny na starego typu i możesz montować te springi TA.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Re: zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

Postprzez Thorsten » 20 paź 2016, o 20:24

Mam pytanie co do zawieszenia gwintowego. Są tam dwie sprężyny i często gęsto ta dolna jest usuwana by auto niżej usiadło. Jak zachowuje się pod obciążeniem? W sensie czy ugina się pod samym obciążeniem auta czy po dobiciu na nierównościach?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

Postprzez Paweu » 21 paź 2016, o 13:34

Masz... Nic więcej do dodania.

zawieszenie/helpery-t53521.html
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Re: zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

Postprzez jaroszy » 19 maja 2017, o 23:13

podepnę się pod temat. przeglądam zawiasy i znalazłem gwinty ta technic niebieskie i czerwone ? czym się różnią o prócz koloru ?
jaroszy
Members
 
Posty: 757
Dołączył(a): 17 lis 2013, o 22:27
Lokalizacja: pleszew
Rocznik: 1996
Silnik: 1.8i aam
Paliwo: PB
Nadwozie: cabrio

Re: zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

Postprzez GolfiarzJR » 22 maja 2017, o 21:58

Różnią się tym że sprężyny są z innego materiału i ceną, czerwony jest droższy z tego co się orientuje :)
Avatar użytkownika
GolfiarzJR
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 19:52
Lokalizacja: Świetochłowice
Rocznik: 1984
Silnik: 2.5
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: zawieszenia sportowe - Gwinty/Kit/Sprężyny

Postprzez Futro » 6 maja 2018, o 21:38

Odświeżę temat, zastanawiam się nad jakimś kitem do golfa max -60/-40 lecz coś innego, może lepszego niż MTS. Coś polecacie ciekawego ? Może ktoś jeździł na kicie BILSTEIN B12?
Avatar użytkownika
Futro
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 21:19
Lokalizacja: Polanica Zdr.
Rocznik: 1996
Silnik: 2.0 8v 115km
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości