Zawieszenie przód - wymiana

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Zawieszenie przód - wymiana

Postprzez danupl » 9 cze 2012, o 14:38

Witam. Nadszedł długo wyczekiwany moment by zabra się za golfika. Będe obecnie wymieniał zawieche. Tył został już wymieniony, więc czas teraz na przód. Obecnie samochód stoi w miare nisko tzn przód ma ok 17cm od ziemi (na równej nawierzchni). Chcę wymienic zarówno amorki jak i spręzyny, a także końcówki itp. Chciałbym tez aby samochód obnizył sie do tych max 14cm. Jakiej firmy polecacie spręzyny i amorki? Dodam, że mam silnik 1,6gt.Za odd dzięki.
Pozdro
danupl
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 9 paź 2011, o 00:13
Lokalizacja: Warszawa

Zawieszenie przód - wymiana

 

Postprzez thomasg » 9 cze 2012, o 14:51

danupl napisał(a):w miare nisko tzn przód ma ok 17cm od ziemi


chłopaki Cię za to zjedzą :lol:
był MÓJ DRAGOONGREEN jest Borówka VARIANT
Avatar użytkownika
thomasg
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 26 mar 2011, o 16:17
Lokalizacja: 44-335

Postprzez danupl » 9 cze 2012, o 15:50

thomasg napisał(a):
danupl napisał(a):w miare nisko tzn przód ma ok 17cm od ziemi


chłopaki Cię za to zjedzą :lol:


No ok stoi bardzo wysoko:). Niestety jak dla mnie nisko z racji miejsc gdzie sie poruszam to w miare optymalna wysokośc:)
danupl
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 9 paź 2011, o 00:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Jojek » 9 cze 2012, o 20:10

thomasg, zjesc go zjedza ale zalezy od czego a te 17 cm:P
Avatar użytkownika
Jojek
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 20:16
Lokalizacja: EL

Postprzez Paweu » 9 cze 2012, o 22:06

Jojek napisał(a):thomasg, zjesc go zjedza ale zalezy od czego a te 17 cm:P


Pewnie chodziło o zderzak... Nie rozumiem jak można jeździć tak wysoko...

springi -40 i będzie spokój.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez RAQnio_V » 10 cze 2012, o 00:56

ja mam 10cm zderzak od ziemi na serii :D (-40 weitec)

kup porządny zestaw Weitec, Koni, H&R itp. Na MTS, TA technix pojeździsz góra pół roku i będziesz narzekał, a tanich sportowych zestawów na allegro już nawet nie wspominam. -40 auto względnie wygląda i jeździsz jak na serii, -60 auto już zaczyna jakoś leżeć, -80 masz namiastki gleby. Gwint to już wedle upodobań. Pamiętaj tylko, że jeśli z tyłu masz serię to tylko -40 wchodzi w grę, bo będzie wyglądać to komicznie, a jeździć też się na tym nie będzie dało.
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez danupl » 10 cze 2012, o 01:03

Te 17 cm to od ziemi do hockeya. Z tyłu mam orginalne amorki więc gdy na przód i tył założe -40 to z tego co czytalem długo się nimi nie nacieszę. Natomiast wydawac sporo kasy to jednak wolę nic nie zmieniac. Preferuje tez gdy auto ma niższy przó niz tył a racji, ze nie zawsze jeźdże sam. Za typowo sportowym tez nie przepadam, gdyż w mk2 go miałem i nieźle sie nameczyłem po moich drogach;/
danupl
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 9 paź 2011, o 00:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Opik » 10 cze 2012, o 19:56

jak masz dobre amorki to przy -40 nic się nie będzie działo. Wiadomo że jak z tyłu będziesz woził często komplet + bagaż to wysiądą wcześniej niż przy serii, ale jeżeli przeważnie sam/dwie osoby a rzadko kiedy coś więcej to nic się nie stanie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 10 cze 2012, o 21:06

Paweu_mk3 napisał(a):Pewnie chodziło o zderzak... Nie rozumiem jak można jeździć tak wysoko...


danupl napisał(a):No ok stoi bardzo wysoko:). Niestety jak dla mnie nisko z racji miejsc gdzie sie poruszam to w miare optymalna wysokośc:)


i wszystko jasne . nie każdy ma warunki...
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez danupl » 10 cze 2012, o 21:57

Opik napisał(a):jak masz dobre amorki to przy -40 nic się nie będzie działo. Wiadomo że jak z tyłu będziesz woził często komplet + bagaż to wysiądą wcześniej niż przy serii, ale jeżeli przeważnie sam/dwie osoby a rzadko kiedy coś więcej to nic się nie stanie


Właśnie ostatnio czytałem wypowiedź jednego z forumowiczów, który wypowiadał się na ten temat. Pisał, ze po ok 2 miesiącach niestety jego zawieszenie było znowu do wymiany, więc nie ukrywam, ze trochę mnie "zraziła" jego wypowiedź stąd tez moje obawy.
Opik czy byłbyś w stanie przedstawić mi charakterystykę samochodu po założeniu takich sprężyn mianowicie jak wyglądałby po uwzględnieniu wagi silnika zarys wielkości obniżenia - potencjalna wysokość od podłoża do hockeya - a także usztywnienie i możliwość "komfortowej" jazdy na naszych Polskich drogach? Widziałem u kolegi thomasg (któremu takze chciałbym podziękowac za pomoc) obniżenie -40 i powiem, że bardzo przypadło mi do gustu jednka posiada On silnik 1,8 ja 1,6,więc czy bardzo różnią się waga?

slawek5t dokładnie nie każdy ma możliwość poruszania się samochodem z "glebą". Koszt późniejszych napraw przekroczyłby w końcu wartość samochodu,.a także uniemożliwiłby poruszanie się samochodem na codzień - a przeciez ma służyc jako środek transportu:)
danupl
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 9 paź 2011, o 00:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Opik » 10 cze 2012, o 22:41

Wiesz, jak ktoś modyfikuje zawieszenie które jest w stanie agonalnym to nie dziwne że coś siada.
Ciężko przedstawić opisowo jak się prowadzi, ale przyjmijmy dla porównania "seryjnego Golfa". Nie wiem, 1.6, 1.8, seryjne zawieszenie i laczek 175-185 szerokości.

U mnie siedzi 2.0 więc trochę cięższy silniczek, ale za to jest seryjnie stabilizator co dużo daje. Sprężyny mam -40, nie mam pojęcia jakiej firmy, ale coś konkretniejszego. W każdym razie nie jest to magiczny kit za 200zł z allegro i w takie raczej nie warto wchodzić.
Felgi mam 15x7, ale za to odsadzenie dość małe jak na "normalne" felgi (bez kosmicznych rantów w stylu bbs, ats cup, borbetów itp), bo tylko 28 - gdzie seria w Golfie 35-45. I te łapki rozstawione szerzej po centymetrze na stronę też robią robotę, mam porównanie do zimówek które siedzą na oryginalnych stalówkach VW z ET właśnie 37 i jest różnica.
Oponki Nokian 205/55, więc dość szerokie jak na ten samochód, ale za to odwdzięczają się w zakrętach :lol:
Profil 55 dla maniaków cultu spory, ale takie dostałem za free w bardzo dobrym stanie więc nie będę wybrzydzał. Jak się złachają to albo siądą jakieś 16", albo 205/50, na jakich go kupiłem.
W zakrętach guma się klei ładnie, raz że szerokość, dwa że dobra opona, na dołkach przez ten profil jako tako wybiera dziury, ale nie ma co się oszukiwać, jest sztywno. Przejazdy kolejowe, śpiące polismeny, dziurawe odcinki pokonuje w tempie emeryckim, bo raz że nie chce niczego urwać (mimo że -40 jest takim sobie obniżeniem, to zdarza się przytrzeć o coś), a dwa że zawias jest naprawdę sztywny (ten mój przynajmniej) i telepie okrutnie.
Tylko wiesz, problem jest taki że u mnie równie dobrze mogły być wymienione też amorki, nie wiadomo jakie sprężyny siedzą, więc ciężko powiedzieć jak będzie na innym secie. U mnie jest tak, ale może się okazać że kupisz sprężyny -60 nawet i będzie miękko jak na serii.
Najlepiej jakbyś był w okolicy kiedyś to Ci po prostu pokaże :P

A na pustym samochodzie wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

a na starych laczkach, mocno złachanych 205/50, czyli kole mniejszym o jakieś 2-2,5cm (sam profil niższy 10-12mm) wyglądał tak:

Obrazek
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości