Wiesz, jak ktoś modyfikuje zawieszenie które jest w stanie agonalnym to nie dziwne że coś siada.
Ciężko przedstawić opisowo jak się prowadzi, ale przyjmijmy dla porównania "seryjnego Golfa". Nie wiem, 1.6, 1.8, seryjne zawieszenie i laczek 175-185 szerokości.
U mnie siedzi 2.0 więc trochę cięższy silniczek, ale za to jest seryjnie stabilizator co dużo daje. Sprężyny mam -40, nie mam pojęcia jakiej firmy, ale coś konkretniejszego. W każdym razie nie jest to magiczny kit za 200zł z allegro i w takie raczej nie warto wchodzić.
Felgi mam 15x7, ale za to odsadzenie dość małe jak na "normalne" felgi (bez kosmicznych rantów w stylu bbs, ats cup, borbetów itp), bo tylko 28 - gdzie seria w Golfie 35-45. I te łapki rozstawione szerzej po centymetrze na stronę też robią robotę, mam porównanie do zimówek które siedzą na oryginalnych stalówkach VW z ET właśnie 37 i jest różnica.
Oponki Nokian 205/55, więc dość szerokie jak na ten samochód, ale za to odwdzięczają się w zakrętach
Profil 55 dla maniaków cultu spory, ale takie dostałem za free w bardzo dobrym stanie więc nie będę wybrzydzał. Jak się złachają to albo siądą jakieś 16", albo 205/50, na jakich go kupiłem.
W zakrętach guma się klei ładnie, raz że szerokość, dwa że dobra opona, na dołkach przez ten profil jako tako wybiera dziury, ale nie ma co się oszukiwać, jest sztywno. Przejazdy kolejowe, śpiące polismeny, dziurawe odcinki pokonuje w tempie emeryckim, bo raz że nie chce niczego urwać (mimo że -40 jest takim sobie obniżeniem, to zdarza się przytrzeć o coś), a dwa że zawias jest naprawdę sztywny (ten mój przynajmniej) i telepie okrutnie.
Tylko wiesz, problem jest taki że u mnie równie dobrze mogły być wymienione też amorki, nie wiadomo jakie sprężyny siedzą, więc ciężko powiedzieć jak będzie na innym secie. U mnie jest tak, ale może się okazać że kupisz sprężyny -60 nawet i będzie miękko jak na serii.
Najlepiej jakbyś był w okolicy kiedyś to Ci po prostu pokaże
A na pustym samochodzie wygląda to tak:
a na starych laczkach, mocno złachanych 205/50, czyli kole mniejszym o jakieś 2-2,5cm (sam profil niższy 10-12mm) wyglądał tak: