przez czaro » 7 lis 2011, o 08:54
"Widzimy również różnice w powłoce kolumn. W przypadku TA-technix jest to ocynk, zaś w przypadku MTS-technik to ocynk + chrom w przypadku tego Gwintu. Inne Gwinty MTS np VW Golf 2 / 3 to ocynk, aczkolwiek jest to ocynk grubowarstwowy antykorozyjny. "
Cytat z podanego przez Ciebie linka.
Siedzę w temacie pokryć galwanicznych już parę lat. I nie ma czegoś takiego jak ocynk + chrom. Jeżeli coś ma być chromowane to najpierw jest niklowane a nie cynkowane. Po ocynku używane są pasywacje chromowe (z tego właśnie uzyskuje się kolor biały). Jeżeli pasywacja będzie mocniejsza- więcej kwasu azotowego, to sztuki wychodzą bardzie wpadające w niebieski odcień. Jeżeli jest już słabsza- wychodzą po prostu białe.
Każdy ocynk jest antykorozyjny jednak nie jest to powłoka w ogóle nie korodująca. Cynk z czasem się utlenia i nieraz po ocynku już drugiego dnia widać jest gdzie dany element będzie korodował.
Nie ma też pojęcia jak grubowarstwowy. Jest proszkowe, zanurzeniowe, galwaniczne i natryskowe. Więc ja nie wiem kto pisał ten materiał ale nie za bardzo się przygotował. Ja wyłapałem te błędy bo w tym siedzę a ile jeszcze innych tam jest??