Zawieszenie-Tył spadł na koło.

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Zawieszenie-Tył spadł na koło.

Postprzez Matex » 22 lut 2011, o 19:18

Witam.
Mam pytanie.
Dzisiaj podczas jazdy , zauważyłem że prawe tylne koło tłucze podczas jazdy. Po postoju zobaczyłem że błotnik prawie leży na kole.Jest też wyciek z amora. Gdy postał ponad godzinę tył wstał. Ale po następnej jeździe opadł na dół. Co mogło pójść ?

Z góry Dzięki...
Matex
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 08:17
Lokalizacja: Grudziądz

Zawieszenie-Tył spadł na koło.

 

Postprzez paliwo » 22 lut 2011, o 20:06

kup nowe amortyzatory najlepiej komplet na tył i po sprawie będzie
paliwo
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 20:48
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez czaro » 22 lut 2011, o 20:09

Amory to pewne bo skoro się wylał no to trzeba wymienić. I tak jak pisze paliwo, najlepiej oba tylne na raz.
Ale według mnie po wylaniu amora nie powinien tak całkiem siąść. Przecież sprężyna powinna go trzymać. Dlatego ja sprawdziłbym również sprężyny czy są ok, żeby później na nowo nie robić tego samego.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Matex » 22 lut 2011, o 20:33

Dużo roboty jest by to wyjąc ?
Matex
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 08:17
Lokalizacja: Grudziądz

Postprzez prezesik » 22 lut 2011, o 21:55

- podnosisz "kuper" golfa na klocki dosc wysoko
zdejmujesz kola
- na dole odkrecasz nakretki amora i wyciagasz sruby (klucz nr 17), wysuwasz amory z belki w gore
- od gory odkrecasz nakretki amorkow (klucz nr 17) trzymajac za srodek amora
- wyciagasz caly amor ze sprezyna na zewnatrz

Reszta to zlapanie sprezyny sciagaczem i scisniecie jej, aby nie wystrzelila
- odkrecasz kolejna nakretke na amorku, sciagasz gorny talerzyk, zdejmujesz sprezyne razem ze sciagaczami i zakladasz na nowy amortyzator, potem wszystko skrecasz i montujesz do auta.
Byla gdziesz fotoporada na forum -
opcja "szukaj".
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez mani51 » 22 lut 2011, o 22:34

prezesik25 napisał(a):Reszta to zlapanie sprezyny sciagaczem i scisniecie jej, aby nie wystrzelila


z tyłu nie wystrzeli więc ściągacz jest zbedny - tylko z przodu bez niego sie nie obejdzie

ja górę amora rozkręcałem najpierw a dopiero po podniesieniu samochodu wyjmowałem dolną śrube tylko wtedy trzeba troche nacisnąc belkę w dół zeby amorka wyjać. Montaż w odwrotnej kolejności i nie było zadnych problemów - godzine na strone to tak bez pośpiechu :)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Daniel1886 » 3 mar 2011, o 15:59

witam
Również mialem problem z zawieszeniem z tyłu. W moim przypadku amortyzatory calkiem padły i gumy na amortyzatorach. Przy jeździe po dziurach był taki hałas jak by ktoś mlotkiem walil. wymiana amorków z gumami pomogla. Tak jak przedmowcy okolo godzinki na kolo.

U Ciebie to raczej sprężyna.

Pozdrawiam
Daniel
Daniel1886
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 3 mar 2011, o 15:02
Lokalizacja: wejherowo


- - -



Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości